lauantai 29. marraskuuta 2014

Normi päivä tallilla 28.11

Tänään en ollutkaan sitten Kanin kanssa tallilla.Vaan olin yksin.Jätin aamuruoat laittamatta koska en millään jaksanut tehdä niitä.Iltapäivällä kun tulin tallille satoi vettä.Noh,eihän se minua estänyt vaan laitoin sekä Sillalle että Japelle sadeloimen päälle ja vein ne tarhaan kaatosateeseen.Sillä aikaa kun ponit olivat tarhassa laitoin kaikki muut varakarsinoihin että sain tehtyä joulujärkkäyksen tallissa.Kun se oli tehty menin hakemmaan ponit tarhasta.Kun olin saanut ne takaisin sisään ja laittanut bokseihin muutkin hevoset,huomasin ulkona satavan jotain joka oli rännän ja lumen yhdistelmä.Päätin silloin mennä sisään.
Kun menin vielä takaisin siellä satoi lunta.Menin ratsastamaan Monan kanssa kentälle.Mona oli kyllä ihan luminen sen jälkeen.
Eipä sitten enempää tälläkertaa!

perjantai 28. marraskuuta 2014

Kaninkanssa tallilla 2

Tänään Kanin kanssa otimme allemme Kani:Tinsperellan(eli yhden omista hevosistaan.niinkuin aina.)Minä en ratsastanut vaan talutin pahasti loukkaantunutta Rommi Rusinaa.Laitoin sittenkin Romin tarhaan,koska oli ihan hippasen vaikeaa pitää ponia riimun-narussa,pitää raippaa ja samalla luetella papereista ohjeita Kanille joka ratsasti Tinspellä näyttely rataa joka oikeasti tehtäisiin taluttaen mutta ei Kani halunnut taluttaa 2  metristä  Shire-hevosta, koska on itse niin lyhyt(vaikka on minua päätä pidempi).Noh,ridattiin siinä sitten molemmat rataa pari kertaa vaikka en minä kulläkään ratsastanut vaan talutin Rommia.No sitten me kyllästyimme ja menimme talliin ja sitä kautta sisälle kirjoittamaan tätä.Löysimme myös pihalla Rommin kadonneen pintelin.Menimme suoraaan sisään tekemään ruusukkeita kisoihin.
Moikka!

maanantai 24. marraskuuta 2014

Kanin kanssa tallilla 1

Tänään olin ystäväni kanssa joka omistaa tallin KHT SÄIHKY!
Hän otti mukaansa ravurinsa Anchor-America:n.Tallisa otimme hevosilta aamu-ruoat pois ja etsimme Rommin kadonnutta suojaa.Suojaa ei sitten löytynyt joten päätimme lopettaa etsinnät.
Laitoin Rommille loimen päälle samalla kun kaverini (nimimerkillä)Kani pesi Ankkuria.
Kun olimme saaneet työmme päätökseen lähdimme ratsastamaan.Tai noh,en minä ratsastanut vaan Kani ratsasti Ankkurilla joka puolestaan veti pulkkaa jossa minä sitten mietin mielessäni"Hei me lennetään!"
Tipuin siinä sitten 2 kertaa kun Kani sitten vähän juoksi ja kippasi minut aina  kulmissa.Kentällä kun on niin tiukat kulmat.Sitten tulimme pois ja menimme sisälle syömään välipalaa.Palatessamme lähdimme taas ratsastamaan.Minä otin tallimme kasvatin Rokayn ilman varusteita.(Tietenkin)Ja Kani meni Ankkurilla(Tietenkin).Päätin että menen tänään ihan rauhallisesti enkä laukkaa kovinkaan paljoa, mutta ei siinä sitten niin käynytkään vaan kävikin ihan toisin:Laukkasin siinä sitten 4 kierrosta ihan täysiä kun olihan Rocky laukkahevonen.
Sitten otettiin aikaa kumpi on nopeampi:Nuori Kisa ori vai 8 vuotias ravuri/siittos orii?Noh ajat olivat
Rocky:19.73 Ankkuri:20 s.Ei ollut sitten kauhesti eroa niissäkään ajoissa.Noh,sitten menimme takaisin talliin koska äiti käski meidät sisälle.Otimme myös aikaisemmin laittamamme ponit tarhasta mukaamme talliin.Tallissa hoidimme kaikki ponit ja laitoimme ilta ruoat.Sitten lähdimme sisälle ja  sammutimme valot tallista.Menimme suoraan sisälle ja yläkertaan suunnittelemaan Keppihevos kisoja tai oikeastaan näyttelyitä ja sitten rupesinkin kirjoittamaan tätä tekstiä samalla kun Kani äänitti ääni viestejä.
Että sellasta oli tänään!