perjantai 5. toukokuuta 2017

Shouttikisa!

Oletko jo kurkannut instagramiin?
Shouttikisa on pystyssä!
Siinä sinun pitää repostaa kuva tilillesi tägätä minut ja #ponylan850❤ Sitten kommentoit kuvan alle mk ja olet mukana👏
Voittajalle on siis luvassa shoutti ja mainostus🦄💞

keskiviikko 5. huhtikuuta 2017

Tallipäivä Inkan kanssa

Noniin, Inka tuli tiistaina käymään ja aateltiin et voitais mennä ulos ratsastamaan :) päätettiin tehä rata pienemmälle kentälle ja ratamestari Inka tekikin siitä aika hienon!💪
Otettiin sitten ponit ja lähdettiin ratsastamaan. Meni ihan hyvin vaikka Napilta perä lensikin :D
Sitten otettiin talutukseen Rivita ja Rene ja mentiin niidenkin kanssa rataa. Tosin maastakäsin. Renellä meni vähän kovaa, mutta Rivita-mamma meni ihan kivasti :)
Toivottavasti joku edes lukee näitä :D💖

lauantai 1. huhtikuuta 2017

I'm back

Noniin taaas olen ollut tauolla, mutta oikeat hevoset vievät vain liikaa aikaa... Yritän tänään lähteä ratsastamaan pari pollea ja tiistaina pitämään tunnit :) Aattelin myös pistää yhen kisan käyntiin... Siitä lisää myöhemmin :)

perjantai 27. tammikuuta 2017

Uusi inspis!

Sain nyt uutta inspistä kepsuihin!
Oln nimittäin saanut 2 uutta ponia❤😚
Tiedot tulee tässä:

Nimi: Pilviplaneetan Renessanssi
Lempinimi: Rene
Rotu: FWB/suomen pv
Emä:-
Isä:-
Ikä: 4w
Sisarukset: sielun siskona on maisan tamma :)
Tekijä: maisa/maistunen
Omistaja: minä :D
Tägi: #pilviplaneetanrenessanssi

Nimi: Nummen anttu:
Kutsumanimi: Nappi
Rotu: minishettis
Ikä: 7w
Emä:-
Isä:-
Tägi: #ponylannappi

keskiviikko 18. tammikuuta 2017

17.1.2017

Tänään olikin erittäin aktiivinen päivä. Ensin Eedit tuli tuttuun tapaansa meille, teimme läksyt ja lähdimme pihalle. Pidin ratsastustunnin Heli-Liisille ja Eeditille. Heli-liis meni Tepolla ja Eedit napilla. Menimme pieniä esteitä ja laskimme askelia. Tunti meni erittäin hybin, hyvä tytöt!😚 Laitettiin Eeditin kanssa talli uuteen uskoon. (Kuvaa instagramissa) sen jälkeen teimmr Napille suitset. ❤

keskiviikko 11. tammikuuta 2017

10.1.2017

Eilen Eedit tuli meille ja ensimmäiseksi harjoiyeltiin Eeditin kanssa kilpailu tilanteita. Se meni tosi hyvin :)) Sitten laitettiin hepat pihalle ja hypittiin korkeushyppyä. Sitten lähti Teppo lentoon! Haettiin sitten hepat sisälle ja mentiin sisälle lämmittelemään👏
Tultiin sitten takaisin kolmelta, koska aateltiin että tuntilainen tulisi silloin kun ei kahelta kuulunut. Muut olivat siis peruneet eikä ollut kovin mukava huomata että ei hänkään tullut. Liikutettiin sitten Rocky ja Velvet pikaisesti pikku kentällä. Oli tosi kiva päivä :)❤❤

tiistai 3. tammikuuta 2017

Tunti päivä 3.1.2017

Tänään siis menin tallille vähän yli 12. Lähdin laittamaan tunti juttuja kentälle valmiiksi ja kävelin uran valmiiksi näkyviin :) Varustin sen jälkeen Lusin ja olin juuri päässyt kävelemään kun Inka tuli. Noh..Inka laittoi Monan valmiiksi ja alettiin sitten ratsastamaan ihan kunnolla! :) Pian kuitenkin Inka totesi, että olisi hyvä ratsastaa Silla valmiiksi tunnille. Energiat pois you know. Minä itse ratsastelin vielä Lusilla, mutta vein sen aika pian tarhaan Monan seuraksi. Itse otin Bellan talutukseen, koska sekin oli tulossa tunnille :)  Sitten kun oltiin viemässä Sillaa ja Bellaa tarhaan päätti Bella ottaa oikein kunnon spurtin :D Vietiin siinä samalla muutkin hepat tarhaan ja laitettiin kenttä uudestaan valmiuteen :) Sitten tuli Heli-Liis eli ensimmäinen tuntilainen. Hellu sanoi että toinen tuntilainen ei tulekkaan tunnille. Itsehän en sitä tiennyt koska puhelimesta oli akku loppu :/ Noh päätettiin sitten että Inka tulee tunnille Diamondilla. Siirsin sitten ylimääräiset puomit tieltä pois. Tunnin jälkeen Silla laitettiin takaisin tarhaan ja Hellu lähti. Lähettiin Inkan kanssa sitten pikku maastoon Inka Diamondilla ja minä Tepolla :) Maasto meni hyvin, vaikka Teppo olikin vähän energinen. Laitetiin Teppo ja Daikku sisälle ja haettiin sitten muutkin sisälle. Jouduttin vielä vähän harjailemaan niitä lumi heppoja :D Tallipäivä lppuikin sitten siihen :)

Kommentilla saa laittaa mielipidettä! :))


< OONA >

maanantai 2. tammikuuta 2017

Huomisen päivän ohjelmaa :)

Huomenna aattelin noin klo 12 raahautua pihalle ja ratsastaa Lusin ja Monan. Sen jälkeen klo 14 pidän keppari tunnin :) Tunnin jälkeen varmaan ratsastan Laikan :) Sitten taidankin pajailla varusteita tai tilata kankaita.

< OONA >

!MYYDÄÄN!

Myydään kaksipalainen, suullinen velboa heppa. Poni on lähes suora. Ponilla on pieni reikä jonka korjaan kyllä. Poni postitetaan tiedollisena, ilman täytteitä :)

Hinta: 10€

Q&A

Päätin laittaa nämä Q&A kyssärit ja vastaukset tännnekkin! Kysymykset on kysytty instagramissa ja Q&A kuvaan voi laittaa lisää kysymyksiä :) Mutta nyt niihin kyssäreihin:

@pikintalli kysyi:

- Milloin aloitit kepparit?
- Muistaakseni vuonna 2014 :)

- Mistä sait idean niihin?
- Idean taisin saada Inkalta :)

- Ootko koskaan harkinnut lopettamista?
- Olen, ikävä kyllä :)

@neeakin kysyi:

- Paras muisto vuonna 2016?
- Varmaan kaikki talli sekoilut :)

@hellu_1234 kysyi:

- Mikä on sun lempi heppa?
- Lempi keppari on Laika, mutta oikea lemppari poni on Hanski :)

< OONA >

Tilanne päivitys

Tässä tulee tilanne päivitys :)

Ponylassa asustavat hevoset:

- Ponylan Laikku
- PonylanCoco candy
- Ponylan Teppo
- Bella
- Ponylan Rommi rusina
- Ponylan Rocky 
- Ponylan Velvet
- Ponylan Mona lisa

Ponylassa asustavat ponit:

- Ponylan Jappe
- Ponylan Silla
- Sapy
- Hilmon Candy
- Ponylan Diamond connemara
- Westelas of the caribian
- Lusi

Tallille on ehkä tulossa uusi heppa joten olkaas instagramissa tarkkana! 


IG: @ratsutalliponyla  

Moikka!

Hei!
Olen nyt löytänyt blogini uudestaan. Ulkoasu muuttuu tänään aivan erilaiseksi! Muutan myös omaa profiiliani jahka pääsen tietokoneelle. Kirjoitan tätä nyt puhelimella. Hevosista tulee tänne esittelyt ja voitte seurailla minua myös instagramissa > @ratsutalliponyla

°Oona°

lauantai 3. tammikuuta 2015

Ööööh....?

Eli toi otsikko varmaan kertoo teille että en nyt oikein keksinyt otsikkoo.
Mutta miks tääl ei käy ketään!vaan ope ja koulukaveri eikä ketään muuta!
Noh,mut kuitenkin:Ratsastin tänään tepolla ja sillalla.Oon muuten "yökylässä" mun siskon huoneessa lattialla.
Ooon menos huomenna mummolle aloittamaan kangaskepparin ja jos mahdollista aloitan tilareitten teon.;)
Mutta eipä tässä mitään!
T:@Pomppuponi(instassa)

lauantai 27. joulukuuta 2014

vähänkaikkee

Eli mulla on ollu vähän joulukiireitä mutta kerron nyt näistä parista päivästä:Eli joululahjaks sain mummon tekemän kangaskeprun .(lisää alhaalla)sitten sain vähän kaikenlaista.nyt ollaan matkalla leffaan iaoonomppuun ja sen jälkeen sellon eurokankaaseen.Sitten kani tulee meille yöks ja tehään keprui.
Hepon tiedot:
Diamond connemaras
"Diamond,Tamu,Mamu"
s.2007
connemara
tamma
nää tiedot löytyy myös mun insta tililtä:Pomppuponi

sunnuntai 21. joulukuuta 2014

Tepon kanssa ratsastelua

Eilen kokeilin ratsastaa tepolla polven korkuisia esteitä mitkä huippu hyppärini pääsee yli leikiten.
Mentiin ensin ravissa.Ei onnistunut ennenkuin ridattiin 5 minuuttia.Sitten laukassa.Ei onnistunut sekään ennen sitä 5 minuuttia.Mutta kyllä se rupeaa pian sujumaan!
Sitten tänään kokeilin hypätä esteitä uudestaan Tepolla ja meni virheettömästi.Huomasin myös Teposta uuden piirteen:Sillä on pitkät askellajit ja se vaihtaa laukan esteiden välillä?

Marssilaiset

Moi!Päätin nyt kirjoittaa teille Kanin kanssa koetusta ihmeestä joka tapahtui KHT Ponylän kentällä marraskuun iltana:Olimme leikkineet kentällä,tönineet ja kierineet oltiin ratsastettukin jo aikaisemmin.Pidimme taukoa ja jäimme makaamaan keskelle kenttää.Sitten se tapahtui:Ensin tuli vilkkuvia valoja joita lensi ylitsemme niin paljon ja niin moniin suuntiin että ne eivät mitenkään kaikki voineet olla kaikki lentokoneita!Sitten vilkkuvia valoja meni ylös ja alas nopeasti.Sitten Kani sanoi nähneensä jonkun ikään kuin räjähtävän naapuri talon yläpuolella.Nämä olivat meidän marssilaiset!
Ps.myöhemmin selvisi että osa vilkkuvista valoista oli ollut satelliitteja.....

Yökyläilyä ja vähän muuta

Moikka!Kirjoittelen täällä taas pitkästä aikaa mitä tapahtui.
Eli kisoista vielä pikkasen:Meillä kanin kanssa oli kaksi luokkaa ja osallistujia oli yhteensä noin 9 minut ja Kani mukaan luettuna ja miinus 2 jotka eivät päässeet.No mutta kuitenkin....VOITTO KOTIIN!Ja vielä molemmissa luokissa.Minä osallistuin Velvetillä ja Kani Rommi Rusinallani toiseen luokkaan ja molemmat ponit saivat ensimmäisen palkinnon ja tietenkin kunnon loman.
Ja sitten yökyläilyyn:Otin mukaani Rockyn ja Rosen eli  pienet energiset varsaseni.Ne saivat karsinapaikat mummin talon parvekkeelta ja heinä pussi oli jo heti auki ja turvat siellä suömässä.
Noh,laitoin pollet tarhaan mikä taisi olla virhe:Viiden minuutin kuluttua alkoi sataa kunnolla lunta ja piti hakea ponit talliin.Ja sitten lähdettiin torille joulumarkkinoille jossa heti iski silmään kaksi keppari kojua.Toisessa oli sekä sukka että kangas keppareita mutta ne eivät oikein sopineet.
Toisessa kojussa oli ihan omalaatuisia keppareita ja sieltä sitten ostettiin yksi kepru lisää talliin.
Tässä tiedot:
Nimi:Teppo(ei ole virallinen nimi vielä)
Synt.2010
Rotu:Suomenhevonen
Sukupuoli:Ori
skpr numeroa ei ole vielä.
säkä:160 cm

Ps.Tepolla on PINKIT suitset!

lauantai 29. marraskuuta 2014

Normi päivä tallilla 28.11

Tänään en ollutkaan sitten Kanin kanssa tallilla.Vaan olin yksin.Jätin aamuruoat laittamatta koska en millään jaksanut tehdä niitä.Iltapäivällä kun tulin tallille satoi vettä.Noh,eihän se minua estänyt vaan laitoin sekä Sillalle että Japelle sadeloimen päälle ja vein ne tarhaan kaatosateeseen.Sillä aikaa kun ponit olivat tarhassa laitoin kaikki muut varakarsinoihin että sain tehtyä joulujärkkäyksen tallissa.Kun se oli tehty menin hakemmaan ponit tarhasta.Kun olin saanut ne takaisin sisään ja laittanut bokseihin muutkin hevoset,huomasin ulkona satavan jotain joka oli rännän ja lumen yhdistelmä.Päätin silloin mennä sisään.
Kun menin vielä takaisin siellä satoi lunta.Menin ratsastamaan Monan kanssa kentälle.Mona oli kyllä ihan luminen sen jälkeen.
Eipä sitten enempää tälläkertaa!

perjantai 28. marraskuuta 2014

Kaninkanssa tallilla 2

Tänään Kanin kanssa otimme allemme Kani:Tinsperellan(eli yhden omista hevosistaan.niinkuin aina.)Minä en ratsastanut vaan talutin pahasti loukkaantunutta Rommi Rusinaa.Laitoin sittenkin Romin tarhaan,koska oli ihan hippasen vaikeaa pitää ponia riimun-narussa,pitää raippaa ja samalla luetella papereista ohjeita Kanille joka ratsasti Tinspellä näyttely rataa joka oikeasti tehtäisiin taluttaen mutta ei Kani halunnut taluttaa 2  metristä  Shire-hevosta, koska on itse niin lyhyt(vaikka on minua päätä pidempi).Noh,ridattiin siinä sitten molemmat rataa pari kertaa vaikka en minä kulläkään ratsastanut vaan talutin Rommia.No sitten me kyllästyimme ja menimme talliin ja sitä kautta sisälle kirjoittamaan tätä.Löysimme myös pihalla Rommin kadonneen pintelin.Menimme suoraaan sisään tekemään ruusukkeita kisoihin.
Moikka!

maanantai 24. marraskuuta 2014

Kanin kanssa tallilla 1

Tänään olin ystäväni kanssa joka omistaa tallin KHT SÄIHKY!
Hän otti mukaansa ravurinsa Anchor-America:n.Tallisa otimme hevosilta aamu-ruoat pois ja etsimme Rommin kadonnutta suojaa.Suojaa ei sitten löytynyt joten päätimme lopettaa etsinnät.
Laitoin Rommille loimen päälle samalla kun kaverini (nimimerkillä)Kani pesi Ankkuria.
Kun olimme saaneet työmme päätökseen lähdimme ratsastamaan.Tai noh,en minä ratsastanut vaan Kani ratsasti Ankkurilla joka puolestaan veti pulkkaa jossa minä sitten mietin mielessäni"Hei me lennetään!"
Tipuin siinä sitten 2 kertaa kun Kani sitten vähän juoksi ja kippasi minut aina  kulmissa.Kentällä kun on niin tiukat kulmat.Sitten tulimme pois ja menimme sisälle syömään välipalaa.Palatessamme lähdimme taas ratsastamaan.Minä otin tallimme kasvatin Rokayn ilman varusteita.(Tietenkin)Ja Kani meni Ankkurilla(Tietenkin).Päätin että menen tänään ihan rauhallisesti enkä laukkaa kovinkaan paljoa, mutta ei siinä sitten niin käynytkään vaan kävikin ihan toisin:Laukkasin siinä sitten 4 kierrosta ihan täysiä kun olihan Rocky laukkahevonen.
Sitten otettiin aikaa kumpi on nopeampi:Nuori Kisa ori vai 8 vuotias ravuri/siittos orii?Noh ajat olivat
Rocky:19.73 Ankkuri:20 s.Ei ollut sitten kauhesti eroa niissäkään ajoissa.Noh,sitten menimme takaisin talliin koska äiti käski meidät sisälle.Otimme myös aikaisemmin laittamamme ponit tarhasta mukaamme talliin.Tallissa hoidimme kaikki ponit ja laitoimme ilta ruoat.Sitten lähdimme sisälle ja  sammutimme valot tallista.Menimme suoraan sisälle ja yläkertaan suunnittelemaan Keppihevos kisoja tai oikeastaan näyttelyitä ja sitten rupesinkin kirjoittamaan tätä tekstiä samalla kun Kani äänitti ääni viestejä.
Että sellasta oli tänään!