lauantai 27. joulukuuta 2014

vähänkaikkee

Eli mulla on ollu vähän joulukiireitä mutta kerron nyt näistä parista päivästä:Eli joululahjaks sain mummon tekemän kangaskeprun .(lisää alhaalla)sitten sain vähän kaikenlaista.nyt ollaan matkalla leffaan iaoonomppuun ja sen jälkeen sellon eurokankaaseen.Sitten kani tulee meille yöks ja tehään keprui.
Hepon tiedot:
Diamond connemaras
"Diamond,Tamu,Mamu"
s.2007
connemara
tamma
nää tiedot löytyy myös mun insta tililtä:Pomppuponi

sunnuntai 21. joulukuuta 2014

Tepon kanssa ratsastelua

Eilen kokeilin ratsastaa tepolla polven korkuisia esteitä mitkä huippu hyppärini pääsee yli leikiten.
Mentiin ensin ravissa.Ei onnistunut ennenkuin ridattiin 5 minuuttia.Sitten laukassa.Ei onnistunut sekään ennen sitä 5 minuuttia.Mutta kyllä se rupeaa pian sujumaan!
Sitten tänään kokeilin hypätä esteitä uudestaan Tepolla ja meni virheettömästi.Huomasin myös Teposta uuden piirteen:Sillä on pitkät askellajit ja se vaihtaa laukan esteiden välillä?

Marssilaiset

Moi!Päätin nyt kirjoittaa teille Kanin kanssa koetusta ihmeestä joka tapahtui KHT Ponylän kentällä marraskuun iltana:Olimme leikkineet kentällä,tönineet ja kierineet oltiin ratsastettukin jo aikaisemmin.Pidimme taukoa ja jäimme makaamaan keskelle kenttää.Sitten se tapahtui:Ensin tuli vilkkuvia valoja joita lensi ylitsemme niin paljon ja niin moniin suuntiin että ne eivät mitenkään kaikki voineet olla kaikki lentokoneita!Sitten vilkkuvia valoja meni ylös ja alas nopeasti.Sitten Kani sanoi nähneensä jonkun ikään kuin räjähtävän naapuri talon yläpuolella.Nämä olivat meidän marssilaiset!
Ps.myöhemmin selvisi että osa vilkkuvista valoista oli ollut satelliitteja.....

Yökyläilyä ja vähän muuta

Moikka!Kirjoittelen täällä taas pitkästä aikaa mitä tapahtui.
Eli kisoista vielä pikkasen:Meillä kanin kanssa oli kaksi luokkaa ja osallistujia oli yhteensä noin 9 minut ja Kani mukaan luettuna ja miinus 2 jotka eivät päässeet.No mutta kuitenkin....VOITTO KOTIIN!Ja vielä molemmissa luokissa.Minä osallistuin Velvetillä ja Kani Rommi Rusinallani toiseen luokkaan ja molemmat ponit saivat ensimmäisen palkinnon ja tietenkin kunnon loman.
Ja sitten yökyläilyyn:Otin mukaani Rockyn ja Rosen eli  pienet energiset varsaseni.Ne saivat karsinapaikat mummin talon parvekkeelta ja heinä pussi oli jo heti auki ja turvat siellä suömässä.
Noh,laitoin pollet tarhaan mikä taisi olla virhe:Viiden minuutin kuluttua alkoi sataa kunnolla lunta ja piti hakea ponit talliin.Ja sitten lähdettiin torille joulumarkkinoille jossa heti iski silmään kaksi keppari kojua.Toisessa oli sekä sukka että kangas keppareita mutta ne eivät oikein sopineet.
Toisessa kojussa oli ihan omalaatuisia keppareita ja sieltä sitten ostettiin yksi kepru lisää talliin.
Tässä tiedot:
Nimi:Teppo(ei ole virallinen nimi vielä)
Synt.2010
Rotu:Suomenhevonen
Sukupuoli:Ori
skpr numeroa ei ole vielä.
säkä:160 cm

Ps.Tepolla on PINKIT suitset!