lauantai 27. joulukuuta 2014

vähänkaikkee

Eli mulla on ollu vähän joulukiireitä mutta kerron nyt näistä parista päivästä:Eli joululahjaks sain mummon tekemän kangaskeprun .(lisää alhaalla)sitten sain vähän kaikenlaista.nyt ollaan matkalla leffaan iaoonomppuun ja sen jälkeen sellon eurokankaaseen.Sitten kani tulee meille yöks ja tehään keprui.
Hepon tiedot:
Diamond connemaras
"Diamond,Tamu,Mamu"
s.2007
connemara
tamma
nää tiedot löytyy myös mun insta tililtä:Pomppuponi

sunnuntai 21. joulukuuta 2014

Tepon kanssa ratsastelua

Eilen kokeilin ratsastaa tepolla polven korkuisia esteitä mitkä huippu hyppärini pääsee yli leikiten.
Mentiin ensin ravissa.Ei onnistunut ennenkuin ridattiin 5 minuuttia.Sitten laukassa.Ei onnistunut sekään ennen sitä 5 minuuttia.Mutta kyllä se rupeaa pian sujumaan!
Sitten tänään kokeilin hypätä esteitä uudestaan Tepolla ja meni virheettömästi.Huomasin myös Teposta uuden piirteen:Sillä on pitkät askellajit ja se vaihtaa laukan esteiden välillä?

Marssilaiset

Moi!Päätin nyt kirjoittaa teille Kanin kanssa koetusta ihmeestä joka tapahtui KHT Ponylän kentällä marraskuun iltana:Olimme leikkineet kentällä,tönineet ja kierineet oltiin ratsastettukin jo aikaisemmin.Pidimme taukoa ja jäimme makaamaan keskelle kenttää.Sitten se tapahtui:Ensin tuli vilkkuvia valoja joita lensi ylitsemme niin paljon ja niin moniin suuntiin että ne eivät mitenkään kaikki voineet olla kaikki lentokoneita!Sitten vilkkuvia valoja meni ylös ja alas nopeasti.Sitten Kani sanoi nähneensä jonkun ikään kuin räjähtävän naapuri talon yläpuolella.Nämä olivat meidän marssilaiset!
Ps.myöhemmin selvisi että osa vilkkuvista valoista oli ollut satelliitteja.....

Yökyläilyä ja vähän muuta

Moikka!Kirjoittelen täällä taas pitkästä aikaa mitä tapahtui.
Eli kisoista vielä pikkasen:Meillä kanin kanssa oli kaksi luokkaa ja osallistujia oli yhteensä noin 9 minut ja Kani mukaan luettuna ja miinus 2 jotka eivät päässeet.No mutta kuitenkin....VOITTO KOTIIN!Ja vielä molemmissa luokissa.Minä osallistuin Velvetillä ja Kani Rommi Rusinallani toiseen luokkaan ja molemmat ponit saivat ensimmäisen palkinnon ja tietenkin kunnon loman.
Ja sitten yökyläilyyn:Otin mukaani Rockyn ja Rosen eli  pienet energiset varsaseni.Ne saivat karsinapaikat mummin talon parvekkeelta ja heinä pussi oli jo heti auki ja turvat siellä suömässä.
Noh,laitoin pollet tarhaan mikä taisi olla virhe:Viiden minuutin kuluttua alkoi sataa kunnolla lunta ja piti hakea ponit talliin.Ja sitten lähdettiin torille joulumarkkinoille jossa heti iski silmään kaksi keppari kojua.Toisessa oli sekä sukka että kangas keppareita mutta ne eivät oikein sopineet.
Toisessa kojussa oli ihan omalaatuisia keppareita ja sieltä sitten ostettiin yksi kepru lisää talliin.
Tässä tiedot:
Nimi:Teppo(ei ole virallinen nimi vielä)
Synt.2010
Rotu:Suomenhevonen
Sukupuoli:Ori
skpr numeroa ei ole vielä.
säkä:160 cm

Ps.Tepolla on PINKIT suitset!

lauantai 29. marraskuuta 2014

Normi päivä tallilla 28.11

Tänään en ollutkaan sitten Kanin kanssa tallilla.Vaan olin yksin.Jätin aamuruoat laittamatta koska en millään jaksanut tehdä niitä.Iltapäivällä kun tulin tallille satoi vettä.Noh,eihän se minua estänyt vaan laitoin sekä Sillalle että Japelle sadeloimen päälle ja vein ne tarhaan kaatosateeseen.Sillä aikaa kun ponit olivat tarhassa laitoin kaikki muut varakarsinoihin että sain tehtyä joulujärkkäyksen tallissa.Kun se oli tehty menin hakemmaan ponit tarhasta.Kun olin saanut ne takaisin sisään ja laittanut bokseihin muutkin hevoset,huomasin ulkona satavan jotain joka oli rännän ja lumen yhdistelmä.Päätin silloin mennä sisään.
Kun menin vielä takaisin siellä satoi lunta.Menin ratsastamaan Monan kanssa kentälle.Mona oli kyllä ihan luminen sen jälkeen.
Eipä sitten enempää tälläkertaa!

perjantai 28. marraskuuta 2014

Kaninkanssa tallilla 2

Tänään Kanin kanssa otimme allemme Kani:Tinsperellan(eli yhden omista hevosistaan.niinkuin aina.)Minä en ratsastanut vaan talutin pahasti loukkaantunutta Rommi Rusinaa.Laitoin sittenkin Romin tarhaan,koska oli ihan hippasen vaikeaa pitää ponia riimun-narussa,pitää raippaa ja samalla luetella papereista ohjeita Kanille joka ratsasti Tinspellä näyttely rataa joka oikeasti tehtäisiin taluttaen mutta ei Kani halunnut taluttaa 2  metristä  Shire-hevosta, koska on itse niin lyhyt(vaikka on minua päätä pidempi).Noh,ridattiin siinä sitten molemmat rataa pari kertaa vaikka en minä kulläkään ratsastanut vaan talutin Rommia.No sitten me kyllästyimme ja menimme talliin ja sitä kautta sisälle kirjoittamaan tätä.Löysimme myös pihalla Rommin kadonneen pintelin.Menimme suoraaan sisään tekemään ruusukkeita kisoihin.
Moikka!

maanantai 24. marraskuuta 2014

Kanin kanssa tallilla 1

Tänään olin ystäväni kanssa joka omistaa tallin KHT SÄIHKY!
Hän otti mukaansa ravurinsa Anchor-America:n.Tallisa otimme hevosilta aamu-ruoat pois ja etsimme Rommin kadonnutta suojaa.Suojaa ei sitten löytynyt joten päätimme lopettaa etsinnät.
Laitoin Rommille loimen päälle samalla kun kaverini (nimimerkillä)Kani pesi Ankkuria.
Kun olimme saaneet työmme päätökseen lähdimme ratsastamaan.Tai noh,en minä ratsastanut vaan Kani ratsasti Ankkurilla joka puolestaan veti pulkkaa jossa minä sitten mietin mielessäni"Hei me lennetään!"
Tipuin siinä sitten 2 kertaa kun Kani sitten vähän juoksi ja kippasi minut aina  kulmissa.Kentällä kun on niin tiukat kulmat.Sitten tulimme pois ja menimme sisälle syömään välipalaa.Palatessamme lähdimme taas ratsastamaan.Minä otin tallimme kasvatin Rokayn ilman varusteita.(Tietenkin)Ja Kani meni Ankkurilla(Tietenkin).Päätin että menen tänään ihan rauhallisesti enkä laukkaa kovinkaan paljoa, mutta ei siinä sitten niin käynytkään vaan kävikin ihan toisin:Laukkasin siinä sitten 4 kierrosta ihan täysiä kun olihan Rocky laukkahevonen.
Sitten otettiin aikaa kumpi on nopeampi:Nuori Kisa ori vai 8 vuotias ravuri/siittos orii?Noh ajat olivat
Rocky:19.73 Ankkuri:20 s.Ei ollut sitten kauhesti eroa niissäkään ajoissa.Noh,sitten menimme takaisin talliin koska äiti käski meidät sisälle.Otimme myös aikaisemmin laittamamme ponit tarhasta mukaamme talliin.Tallissa hoidimme kaikki ponit ja laitoimme ilta ruoat.Sitten lähdimme sisälle ja  sammutimme valot tallista.Menimme suoraan sisälle ja yläkertaan suunnittelemaan Keppihevos kisoja tai oikeastaan näyttelyitä ja sitten rupesinkin kirjoittamaan tätä tekstiä samalla kun Kani äänitti ääni viestejä.
Että sellasta oli tänään!